Schliessen
Schliessen

Ljetne vrućine i njega: 10 savjeta za sigurnu njegu starijih osoba

Toplinski valovi su mučni i opterećujući za mnoge ljude, a posebno su opasni za starije ljude. Dugotrajne temperature iznad 30 stupnjeva mogu dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema kod osoba starijih od 65 godina - u najgorem slučaju čak i po život opasan toplinski udar. Kao njegovatelji imate važnu ulogu u zaštiti starijih osoba od utjecaja ljetnih vrućina tijekom njege i skrbi.

Međutim, jednako je važno brinuti i o sebi i vlastitom zdravlju. Evo nekoliko ključnih točaka koje morate imati na umu dok brinete o starijim osobama po intenzivnim ljetnim vrućinama u Njemačkoj:

1. Gledajte i pratite vremensku prognozu: obratite pozornost na upozorenja o vrućini i redovito provjeravajte trenutne temperature i vremenske prilike. Tako možete biti spremniji i planirati unaprijed.

2. Pobrinite se za ugodnu sobnu temperaturu: prostorija u kojoj se nalazi osoba o kojoj se skrbi mora biti adekvatno ohlađena. Koristite ventilatore ili klima uređaje za održavanje ugodne temperature. Pružite prilike za hlađenje, poput hladnih ručnika na čelu i vratu.

3. Zaštita od sunca je obavezna: ako ste vani, najbolje je izbjegavati podnevne vrućine i izbjegavati predugo izlaganje izravnom suncu. Osnovno pravilo je: zaštitite sebe i osobu koju njegujete od sunca! Obavezno je nositi sunčane naočale i šešir kako biste zaštitili oči i lice od štetnih UV zraka.

4. Ostanite hidrirani: pobrinite se da štićenici redovito piju vodu kako bi ostali hidrirani (barem 2 litre vode na dan). Potaknite ih da redovito piju, čak i kada nisu žedni. Isto vrijedi i za Vas, naravno.

5. Obratite pozornost na znakove iscrpljenosti toplinom ili toplinskog udara: budite oprezni i promatrajte simptome štićenika kao što su pretjerano znojenje, vrtoglavica, mučnina, ubrzani otkucaji srca ili zbunjenost. Ako se sumnja na toplinski udar, odmah potražite liječničku pomoć (112).

6. Prilagodite svoju dnevnu rutinu: planirajte aktivnosti u hladnijim jutrima ili večerima kako biste izbjegli najveću vrućinu tijekom dana. Izbjegavajte fizički naporne aktivnosti i osigurajte si dovoljno odmora.

7. Koristite laganu, prozračnu odjeću: preporučite njegovatelju da nosi laganu i prozračnu odjeću od prirodnih materijala kako bi se tijelo rashladilo.

8. Prilikom pripreme hrane pazite da bude lagana i probavljiva kako ne biste dodatno opterećivali organizam. Dajte prednost svježem voću i povrću ako to individualni plan prehrane dopušta.

9. Važno je da Vi i obitelj redovito razgovarate sa štićenicima i pomažete im u primjeni ovih savjeta. Otvorena komunikacija ključna je kako bi se starije osobe osjećale ugodno i sigurno.

10. Dajte si vremena za odmor: pronađite prilike da se ohladite i opustite, redovno koristite odmor.

Slijedeći ove savjete i rješavajući individualne potrebe štićenika, možete im pomoći da budu sigurni i da se osjećaju ugodno. Ipak, ne zaboravite brinuti i o vlastitom zdravlju te se zaštititi od utjecaja velikih vrućina. Najbolju moguću njegu i skrb možete ponuditi samo ako ste i Vi zdravi i dobro se brinete o sebi. Ukoliko imate pitanja, rado smo uvijek tu za Vas!