Neverbalna komunikacija kao na primjer govor tijela jednako je važana kao i riječi a posebno u situaciji kada osoba o kojoj se brine ne može komunicirati ili govori nerazumljivo zbog svoje dijagnoze. Mrštenje je znak da nešto nije u redu ili da se osobi o kojoj brine nešto ne sviđa i osjeća se nesigurno. Grbljenje je snažan negativan signal u neverbalnoj komunikaciji - prenosi nezainteresiranost, dosadu i činjenicu da osoba ne želi biti na tom mjestu. Osmijeh je, na primjer, siguran način izražavanja dobre volje i ljubaznosti. Općenito, muškarci su mnogo skloniji osmijehu od žena. Promatrajte izraze lica štićenika kako biste vidjeli razumije li on ili ona te ponovite informaciju kako biste bili sigurni.
U verbalnoj komunikaciji koristimo se riječima. Većinom to je dijalog između dvoje ljudi, u malim ili velikim grupama, u ovom slučaju između njegovatelja i štićenika. Ako želite poboljšati komunikaciju s osobom do koje brinete, trebali biste primijeniti sljedeća načela:
- Tretirajte stariju osobu kao partnera.
- Strpljivo slušajte, pomozite ili objasnite.
- Nemojte se prepustiti osjećajima i emocijama, ostanite profesionalni.
- Prilikom komunikacije trebali biste osigurati ugodno okruženje i uvjete koji ne ometaju razgovor.
- Ni vi ni osoba o kojoj skrbite ne bi trebali biti pod stresom.
- Trebali bi pokazati poštovanje i obzir jedno prema drugome.
Što ako imam dominantnog štićenika? Ključno je razumjeti zašto se on ili ona tako ponašaju. Možda je to zbog njegovog karatkera ili zato što je u svom profesionalnom životu imao vodeću poziciju. Prije svega, nemojte ga uvjeravati u svoj stav i nemojte se s njim svađati. Ne morate imati isto mišljenje, ali možete pokazati poštovanje jedno drugome. Možete pitati kakav je njegov stav i što on misli. Nadalje, možete dati inspiraciju štićeniku i reći kako vidite situaciju, bez kritiziranja njega/nje ili omalovažavanja položaja. Osoba o kojoj brinete mora osjećati da je tretirana ravnopravno.
Jedna od njegovateljica Hausengela, gospođa Erika, jednom nam je rekla: "Ovaj posao radim već dugo, ali sam shvatila da je dobra komunikacija između vas, obitelji i osobe o kojoj se skrbi vrlo važna. Često pitam štićenika što voli, što voli jesti, što voli raditi i na tome gradim komunikaciju. Jednom sam se uspjela približiti štićeniku tako što smo ujutro i navečer zajedno plesali i pjevali tijekom jutarnje i večernje higijene.”